2008 yılının Haziran ayında beyaz perde de boy gösteren Wanted, muhteşem bir film olarak aksiyon severleri büyüleyen koltuklara çivilemişti. Mark Millar’ın grafik romanından uyarlanan film (Romanla pek fazla bir alakası yok) gişede de başarılı olmuştu. Bilindiği gibi Wanted’ın başrollerinde Angelina Jolie, James McAvoy ve Morgan Freeman oynamıştı. Babası cinayete kurban giden Wesley Gibson (James McAvoy) intikam almak ve babasının gittiği yoldan ilerlemek için maceraya atılıyordu. Aradan fazla bir zaman geçmeden, böyle başarı yakalamış bir filmin elbette ki oyunu yapılacaktı. Nitekim Universal GRIN firmasıyla anlaşarak oyunun yapımına başlandı. Ancak bu durum beraberinde soru işaretleri getirdi. Diğer film uyarlaması oyunların ne kadar kalitesiz oldukları, filmin potansiyelini taşıyamadıkları için büyük hayal kırıklıkları yaşattığı ortadaydı. Bu endişelerimiz biraz daha ört bas eden videolar geldiğinde, soru işaretleri yerini büyük bir umuda bıraktı. Ancak şunu söylemekte fayda var, oyunu oynayamadığımız sürece yapım hakkında net bir şey söylemek zor.
Oyunun yapımcısı olan GRIN bana göre oldukça zor bir işin altına girdi. Firma daha önce Ghost Recon Advanced Warfighter 2’nin (PC ve Wii) versiyonlarını hazırlamıştı. Bugüne kadar yapılmış bütün film uyarlaması oyunlar, biz oyuncularda bir ön yargı oluşturmuş ve bu yapımlara karşı tereddütle yaklaşmaya başlamıştık. Oldukça iyi bir gişe başarısı yakalayan filmlerin oyunları, filmin başarısında uzak bir görüntü çizmiş, filmin potansiyelini hiçbir şekilde yansıtamamıştı. Ancak yapımcılar böyle bir yükün farkında olacaklar ki, Wanted: Weapons of Fate’i hummalı bir çalışmayla son haline getirmeye çalışıyorlar.
Bir kişiyi öldürmen, belki binlercesini kurtaracak
Oyunda filmin senaryosu yerine oyuna alternatif bir senaryoyla, filmin bittiği yerden başlayacak Oyunda alternatif bir senaryo kullanılması daha iyi olacak, çünkü filmin senaryosunu yaparken kısıtlı yer ve mekânlar olacaktır, filmin bittiği yerden başlayan senaryo ise mekânların çokluğu ve hikâyeye istediğin gibi yön verme gibi birçok ekstra şeyler yapılabilir. Bu sefer annemizi bulmak için yola koyuluyoruz, Fransız köylerinde birbirinden zorlu mücadeleler içine giriyoruz.
Wanted: Weapons of Fate’in (WWF) filmin başkahramanı Wesley Gibson (James Andrew McAvoy) karakterini yönlendiriyoruz. Ana karakter James McAvoy, ama yayınlanan videoda başka karakterlerinde oynanabilir olduğunu gördük. Bu sefer ustalaştığımız için daha ölümcül ve daha tehlikeli suikastçı olarak, önümüze çıkan engelleri kolayca aşabiliyoruz. Yine filmdeki gibi oyunda mermilere falso verebiliyoruz. Böylelikle saklanmış düşmanları mermilerimize falso vererek, kolayca haklayabiliyoruz. Düşmanlarımızdan bazıları üstümüze saldırdıklarında, ekranda beliren tuşlara basarak animasyonlar eşliğinde kolayca rakiplerimizi haklıyoruz. Yapım TPS kamerasıyla oynanıyor.
ears of War’daki gibi duvarların veya herhangi bir eşyanın arkasına saklanarak ilerliyoruz. WWF’de Stranglehold ve Max Payne olduğu gibi zaman yavaşlatmak da (Bullet Time) yer alıyor. Zamanı yavaşlattıktan sonra belirli bir süre verilir ve o süre içerisinde bütün düşmanları temizler ve ortaya oldukça tatmin edici manzaralar çıkardı. Zaman yavaşladığında bize verilen süre 5 saniye olacak, zaman çok kısıtlı olduğu için Bullet Time moduna güvenerek düşmanların arasına giremeyeceğiz. Splinter Cell’deki Sam Fisher gibi eğilerek ilerleyip, düşmanları gafil avlayacağız. Hareketli dövüş sahneleri ise The Bourne Conspiracy’i hatırlatacak. Yapımda birçok oyundan esintiler bulmak mümkün olacak gözüküyor.
Oyunun biraz teknik kısmından bahsedecek olursak, yapım Ghost Recon Advanced Warfighter’da kullanılan Diesel Engine grafik motoruyla geliştiriliyor. Ayrıca Diesel Engine grafik motoruyla Bionic Commando da geliştiriliyor. Yayınlanan videolara baktığımızda patlamalar oldukça iyi görünüyor. Işıklandırmalar ise oldukça kaliteli duruyor. Çevre detayları gözüme fazla iyi gelmese de, oyunun bitmiş halinde daha kaliteli olabilir. Şu an için fazla bir şey söylemek zor, ancak bu haliyle bile oldukça kaliteli.
Düşmanların yapay zekâsı iyi olmalı. Yapay zeka benim için oldukça önemli bir etken, nitekim bir süre sonra sıkılacağımız, hep aynı hareketleri yapan düşmanları görmek istemeyiz. Oyunun kilit noktası yapay zekada bitecek. James McAvoy’un hareketleri gayet akıcı ama düşmanların yapay zekası göründüğü kadarıyla yetersiz gibi duruyor. Ayrıca oyunda rehine de alabileceğiz. Ancak görünene göre rehin aldığımız kişilerle düşmanlarımızın üzerine yürüdüğümüz zaman, amaçsızca ateş etmeye başlıyorlar.
Sonuç
Wanted: Weapons of Fate PC ve yeni nesil konsollar için geliştiriliyor. Beyaz perde de aksiyon severleri büyüleyen filmin başarısından sonra, umarım aynı başarıyı oyun içinde söyleyebiliriz. Nitekim GRIN beklentileri bildiği için yapımı 2009’un ilk çeyreğine ertelemişti. Bu erteleme umarım daha yararlı olur ve film uyarlaması oyunlar için de dönüm noktası olması oluşturur.